Competències digitals. Les persones, tant els nens com els adults, han d'adquirir unes comptencies especifíques sobre l'us de les Tic. Aquestes comptències és duen a terme a les diverses etapes educatives i queden recollides als curriculums tant d'educació infantil, primària, etc...
El conjunt de competències relacionades amb el coneixement i la utilitat de la tecnologia reben el nom de comptència digital i aquest procés d'adquisició s'anomena alfabetització digital.
Competència digital del mestre. Aquestes comptències hi afegim les competències específiques que habiliten a l'educador a utilitzar la tecnologia per ensenyar i d'aquesta manera aprendre.
Aquestes competències no són estàtiques, així que la formació del mestre serà continuada en el coneixement de recursos tecnològics i de les seves potencialitats tecnològiques.
NORMES UNESCO.
Nocions bàsiques de tecnologia.
- Funcionament bàsic del maquinari i del programari.
- Tant en petit grup, sols, com en conjunt els alumnes han de ser capaços d'utilitzar la tecnologia durant les activitats.
Aprofundiment de coneixements.
- Han de ser capaços de conéixer i d'utilitzar una sèrie d'aplicacions i instruments amb flexibilitat.
- Utilitzar xarxes de recursos per resoldre problemes.
- Han de saber utilitzar les TIC
Creació de coneixements.
- Per tal de fomentar la creacció de coneixements cal que els alumnes sapiguin utilitzar aquestes tecnologies.
- Han de saber desenvoupar un paper de lideratge en la formació dels seus companys.
NORMES DE LA ISTE
Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents:
- Facilitar l'aprenentatge i la creativitat.
- Planificar experiències d'aprenentatges.
- Dissenyar experiències d'aprenentatges.
- Mostrar habilitats i estratègies de treball
- Millorar la capacitat de lideratge i la propia pràctica.
Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants:
- Creativitat
- Comunicació
- Col·laboració
- Fluïdesa en l'us de la informació.
- Resolució de problemes
- Presa de decisions
- Etc...