dissabte, 3 d’octubre del 2009

Apunts de classe 01/10/09

INFORMACIÓ SOBRE ELS NAVEGADORS D'INTERNET.

El passat dijous dia 1 d'octubre, a la clase de Gestió de informació i TIC vam estar parlant sobre els diferents navegadors que hi han a internet. Els navegadors més nombrats van ser el Mozilla Firefox i internet Explorer; aquests dos són els més utilitzats.
La gran diferència entre aquests dos navegadors, es que el Firefox es gratuït, mentre que l'Explorer has de pagar i et be donat amb el programa Microsoft.
Seguidament ens vam posar a treballar amb el programa Firefox, i una de les coses que vam poder aprendre va ser com corregir un test de faltes sense passar-lo pel Word ( que es lo que fariem normalment nosaltres); doncs amb el programa del Firefox pots corregir les faltes sense preocupar-te que el text et quedi desplaçat, i això pot ser possible instal·lant l'idioma que volem utilitzar. Els pasos per ha poder-ho realitzar dins el menú són els següents:


"Eines/Complements/Navega per tots el complements/Diccionaris i paquets d'idiomes".


Desprès vam aprendre, també, la manera de cercar imatges sense anar al google; per exemple, si volem cercar la imatge d'una girafa, a més d'anar directament al "google/ imagenes", és millor anar, per exemple, a la pàgina del zoo on allí i troabrem moltes imatges de girafes i amb més bona qualitat.

I per últim, una altra cosa que vam aprendre es la fiabilitat que ens dóna internet, és a dir, per buscar informació es millor consultar en webs d'educació ( edu365.cat, gencat, xtec... o bé fins i tot la biblioteca de Blanquerna) ja que aquesta informació a estat revisada per professionals; encanvi altres pàgines web pot ser que la informació que ens proporcionin no sigui fiable.

Resum del llibre " Usos educatius dels blocs".


Els blogs han estat una eina molt important tant pels professors com pels alumnes. Fins fa poc no van començar a introduir els blogs en l’àmbit escolar i al final a resultat ser una eina d'aprenentatge molt interessant; ja que amb ells et pots comunicar tant els alumnes entre ells com alumne - professor i per tant afavoreix, també, l'aprenentatge de cadascun d'ells.
Per tant la paraula blog té diverses definicions però el podríem definir com "una pàgina web personal que cada autor recull textos, articles, opinions diverses... que l'autor considera oportuns de publicar i ho fa de manera lliure".

Quant parlem de blogs educatius, podem fer èmfasi a diferents tipus de blogs: hi ha blogs de centre, blogs destinats a seminaris i cursos de formació en TIC per a professorat, blogs de professors ( individuals), blogs d’aula del professor, blog de professor – alumnes i blog d’aula de l’alumne. Cada bloc té la seva finalitat.

Al llibre també fa èmfasi del terme
web 2.0 o web social, i una de les principals característiques és que els usuaris són els quins creen els continguts que hi han als blogs.
Un altre terme que recalca el llibre és el terme de
blogosfera que la podríem definir com la comunitat d'usuaris de blogs, és a dir, tota aquella gent que tenen creat un blog es poden comunicar a través d'ell i per tant formen una comunitat d'usuaris on poden comunicar-se, mantenir un diàleg, discursos, etc...

És important que, quant utilitzem un blog, sapiguem tot el que es pot fer en ell i per tant és necessari saber per a que serveixen els enllaços, les etiquetes, blogroll, ping, plugin, post, retroenllaços, RSS, etc...

  • Les etiquetes són elements per organitzar i identificar la informació.

  • Els enllaços serveixen per buscar la informació de manera ràpida sense que ho hagis de buscar desde un altre servidor; és a dir, desde el blog pots enllaçar la pagina web que t’interessa i desde allí ja hi pots accedir.

  • El blogroll és un menú que es mostra a l'inici del blog on els usuaris pengen els enllaços que més els i agrada.

  • El ping és un sistema que s'utilitza per difondre els articles de cada usuari.

  • El plugin són complements que permeten ampliar les possibilitats pròpies d'una plataforma.

  • El post és un article o bé una entrada.

  • Els retroenllaços es la relació que es crea quan en un bloc es fa referència a un article o entrada publicada en un altre blog.

  • Els RSS permet escollir les fonts d'informació que t'interessen i que t'enviïn avisos d'actualització.